En värld av natur, smak och värde
Gårdshonung Sverige AB grundades i december 2011 av Lars Pettersson och Keiko Schönberg, med grundtanken att verksamhetsområdet skulle vara biodling och försäljning av honung. I början av 2013 köpte det danska företaget Jakobsens A/S aktier i bolaget.
Som ett led i en strategisk utveckling av märket Gårdshonung i Sverige har Jakobsens A/S köpte upp hela aktiekapitalet i företaget Gårdshonung AB i 2017. Under 2018 läggs bolaget Gårdshonung AB ner, varumärket Gårdshonung finns dock kvar under Jakobsens A/S och fortsätter att leverera svensk honung från svenska biodlare.
OM JAKOBSENS A/S
Ett värdedrivet företag
Jakobsens A/S är, och har alltid varit, ett starkt värdedrivet företag. Genom nedanstående fem värden, ambitiösa mål och handlingsplaner uppfyller vi visionen. Värdena är bärande i allt vad Jakobsens A/S företar sig när det gäller medarbetare, kunder, leverantörer och användare.
- Engagerat
- Respekt
- Värdeskapande
- Dynamiskt
- Trovärdighet
Engagerat – vi står tillsammans och är stolta över det vi tror på
- Vi är kompromisslösa och går inte in i något vi inte tror på till 100 %.
- Vi tar ansvar och brinner för det vi gör.
- Vi är stolta över vår historia, utveckling och de resultat vi har uppnått tillsammans.
Respekt – för naturen, varandra, produkten och olikheter
- Vi har stor respekt för naturen.
- Vi respekterar våra kunder och deras individuella behov.
- Vi respekterar och litar på varandra – och hyllar diversitet och nytänkande.
Värdeskapande – när vi gör något, är det för att göra det bättre än det var
- Våra produkter ska skapa värde från producent till användare.
- Vi söker ekonomiska och hållbara lösningar.
- Vi vill säkerställa att det goda företaget för oss även är det goda företaget för våra samarbetspartner.
- Vi ska ge användaren trygghet vid val av våra produkter..
- Vi ska ge användaren bra, sunda och ”rena” produkter med naturlig smak i balans.
Dynamiskt – vi ska kunna fatta beslut och uppfattas som flexibla
- Vi kan fatta snabba beslut med utgångspunkt från våra djupa kunskaper och vår erfarenhet inom vårt fackområde.
- Vi är innovativa och har lätt för att anpassa oss till tiden och hantera nya situationer.
- Vi har ett dynamiskt produktsortiment och letar alltid efter nya möjligheter.
Trovärdighet – vi sätter handling bakom orden
- Vårt fundament är traditioner, kunskap och erfarenhet.
- Vi är öppna och ärliga – även när det är svårt.
- Vi är kompromisslösa när det gäller att göra det vi säger.
CERTIFIKAT
Våra certifieringar
Fairtrade®
Fairtrade-märket är förbrukarens oberoende garanti för att produkten är certifierad enligt internationell Fairtrade standard. Gårdshonungs försäljning av Fairtrade-produkter bidrar till att förbättra arbets- och levnadsvillkoren för några av världens fattigaste människor, samt till att främja ett hållbart miljöarbete.
Läs merEU Ekologi
Det EU-ekologiska märket visar att en vara är ekologisk och att den är producerad och kontrollerad i överensstämmelse med EU:s ekologiförordning.
Läs merKrav
Svenska KRAV kontrollerar och certifierar ekologisk produktion på statens vägnar. Märket är en garanti för god miljöhänsyn, djurens välfärd, socialt ansvar och sundhet under produktionen.
Läs mer